måndag 19 maj 2008

Uttryck vi nästan glömt!

Jag värnar hårt om uttryck och ord som är gravt utrotningshotade. Språk SKA utvecklas, men jag tycker retro-trender i språk är fantastiskt charmiga och det går alldeles utmärkt att kombinera 20-talsord med 2008-ord tycker jag. Jag älskar att säga "svänga mina lurviga" när jag ska gå på nåt rave-artat event. Jag gillar att säga "bjärt" när jag menar vad som helst som står ut ur mängden osv osv. Idag hittade jag ett uttryck som är så utrotningshotat att jag själv hade glömt bort det: Rulla hatt. I betydelsen parta loss till gryningen.

Kompisar! Det är typ sommar nu! Det är dags att ta på sig sin bjärtaste dress(sina finaste kläder) och rulla hatt! (fest, fest, fest!!!)

Ses på logen (F12s terrass) och slår klackarna i taket (dansar och blir fulla) allihopa (allihopa)! Yeyyy! (Jaaaa!)

1 kommentar:

rewdboy sa...

det börjar ta sig sa pyromanen:


* ► maj (46)

* ► april (37)

* ► mars (23)

* ► februari (14)

* ► januari (7)