tisdag 6 maj 2008

Ett avslöjande i äkta kvällspressanda!

Ja, nu ni. Idag är inte någon vanlig tisdag inte. Ooo nej! Vissa uppmärksamma läsare
(Läs: rewdboy) av den här bloggen har anat att nåt är i görningen redan igår. Hur kommer det sig att jag gör fler blogginlägg på en och samma dag som jag i vanliga fall klarar av under en hel vecka?! Hade det här varit en kvällstidning hade det stått så här på löpsedlarna:

"36-åringen bloggade bara mer och mer. Grannarna berättar: Hon verkade ju så normal"

Sen när man köpt tidningen, och bläddrar till sidan 37 kan man läsa hur jag uttalar mig:

"Idag den 6 maj 2008 är det äntligen sista dagen på den jävla, fotförstörande, skosabbande, kroppskrossande jävla, satans förbannade stegräknartävlingen! Nu tänker jag gå så lite som möjligtresten av året och jag kan ägna mig åt stillsammare sysslor som till exempel att blogga, dricka öl och blogga lite till. "

4 kommentarer:

rewdboy sa...

man väljer ju iofs själv hur mycket man vill gå. även om det är stegräknartävling

om man nu vill gå 40.000 steg fler än alla andra varje dag så får man ju ehm...*host*...*skyllasigsjälv*

så att det var stegräknartävling som var anledningen till ditt fattiga bloggande tror jag helt enjelt inte på.

seeing is believing som jag brukar säga. så de ska bli spännande att se om fixar att hålla det här tempot. ser dock bra ut än så länge....

rewdboy sa...

förrsten..hur mycket vann du med?

Digidiva sa...

Du har, som så ofta, alldeles rätt. Klart att jag till viss del får skylla mig själv. Men samtidigt är det ju ingen mening med att ställa upp i en tävling om man inte tänker ge allt man har. Att jag är så förbenglat trött på det här är nog att jag inte hade fattat hur lång tid 3 månader egentligen är. Idag var t.ex första gången på mycket länge som jag bara satt i soffan på morgonen och tittade på morgonnyheterna. istället för att jogga som ett jehu i lägenheten.Kändes sjukt lyxigt!

Digidiva sa...

Ja just det, hur mycket jag vann med, skulle jag ju svara på också. Alla har inte laddat upp sina steg ännu men jag skulle tro att jag gått i runda slängar en miljon steg mer än min närmaste konkurrent.