fredag 23 maj 2008

JAAAAAAAA!

Egentligen tog jag helt för givet att underbara, duktiga, superbegåvade, översminkade Charlotte Perelli skulle gå till final. Men det blev ändå en rysare mot slutet. Vem kunde ha anat att Ukraina skulle se ut som att de tagit Charlottes bidrag, gjort en copy/paste på kläderna, ändrat hårfärgen och så bara lagt till 2 dansare och mer porr?! Så plötsligt förvandlades ett event som jag bara tänkt på som en extra-föreställning för Challe innan lördag till en rysare! Men, egentligen tvivlade jag aldrig. Och visst gick Charlotte vidare. Jag är helt säker på att hon kommer att vara med i toppstriden. Jag tror nog att hon kan vinna rent av. Partisk? Jag? Ooo nej, jag är självfallet helt objektiv;-)

Heja Challe friskt humör,
Det är din sång som susen gör!
HEJA!HEJA!HEJA!

Puss&kram & lycka till imorrn!

15 kommentarer:

rewdboy sa...

hur vet du att hon e begåvad?

Digidiva sa...

Hon sjunger bra, dansar bra och gör på det stora hela taget en bra show. Det tycker jag är begåvat.

Fanny sa...

Hon är dessutom tvåbarnsmamma. Att lyckas se sådär glammig ut i det läget är inte bara begåvat, det är helt fantastiskt begåvat.

rewdboy sa...

well..på samma sätt som att blonderade bimbos på stureplan med plastic padding i sina boobies döms som obegåvade så ser jag inte varför perelli skulle vara begåvad bara för att hon gör det hon förväntas göra som artist.

att hon sen ser bra ut i silverklänning (fast därom tvista de lärde eftersom jag mest tycker hon ser ut som en transvestit med dom där ögonbrynen och sitt plastiga ansikte) och dessutom sjunger bra gör henne inte heller begåvad. hon har bra stämband helt enkelt och

hundarna på cirkus som gör coola konster är inte begåvade. dom är duktiga och dom är tränade...

Digidiva sa...

Hmm...Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Kanske med vad man lägger i begreppet "begåvning"? Det är klart att hon förväntas göra sitt jobb som artist, men det är väl begåvning som tagit henne dit? Alltså hon har blivit artist tack vare sin begåvning. Jag menar vilken stugsittare från åmål KAN ju faktiskt inte ställa sig på en scen och riva av en show.

rewdboy sa...

det är showbiz.man ska natruligtvis ha en viss talang. men sen behöver du oerhörd tur och bli bra promotad. det vet du...

rewdboy sa...

och..du har rätt. det beror på vad man menar med begreppet "begåvning"
men för mig innebär det nåt som har med viss intelligens att göra.

Digidiva sa...

Jo det håller jag absolut med om, men till och med om man har alla succé-ingredienser på sin sida: tur,promotion, bra röst, agenter som tror på en, stora boobies och stilig badonkadonk så blir man förmodligen inte mer än en dagslända om man inte har en jäkla portion talang/begåvning. Jag tror inte det är möjligt att förbli artist i flera decennier utan begåvning i botten.

rewdboy sa...

skriver hon sina texter själv? skriver hon sin musik själv?

gör hon det så får hon mer cred av mig...och då börjar vi nosa på det som iaf jag anser kallas begåvning..

Digidiva sa...

Oooh, detta kräver lite research känner jag. Nu vet jag att hon inte totat ihop just eurovision-bidraget men hon har ju hängt med i...typ 20 år så NÅN dänga torde hon la ha plitat text&musik till. Återkommer!

rewdboy sa...

nån enstaka låt räcker inte för mig.
jag e kräsen
om hon plitat ner typ 75% av sina låtar själv så börjar vi snacka.
och det får gärna vara dom som nu blivit hits...

inte för att jag vet vilka som är hennes hits. de enda gångerna jag hör hennes låtar är när de e schlagerdags...annars vet jag ärligt talat inte vad hon pysslar med.

Digidiva sa...

Hmm...nu har jag kört en wiki men ingenstans hittar jag nånting om att hon skulle ha skrivit nån låt överhuvudtaget. Nån som vet? Berätta i såna fall. Lite rolig kuriosa är i alla fall att hon slog igenom blott 13 år ung som sångerska i Bengt-Ingvars....

Rewdio, bara av nyfikenhet, nämn några artister du tycker är begåvade.

rewdboy sa...

kan väl inte påstå att nån artist jag känner till på rak arm känns så där spontant begåvad.

det betyder inte att jag anser att dom är obegåvade! men dom är väl normala....

Digidiva sa...

Okej. Säg NÅGON du tycker är begåvad överhuvudtaget då. Förutom dig själv då alltså.;-)

rewdboy sa...

någon som e begåvad överhuvudtaget?

jenna jameson verkar ändå rätt begåvad. även om hon valt en väg som kanske inte kan räknas som helt kosher så har hon lyckats och gjort det på sitt sätt.

ingvar kamprad verkar begåvad.

bill gates verkar behåvad.

apples marknadsförare verkar begåvade (även om jag måste påstå att macägare oftast verkar aningen för lätta att övertyga)

stephen hawking verkar ganska behåvad.

thomas edison verkade vara en begåvad tjomme.