måndag 12 maj 2008

Svoosh sade det...

...osså var helgen schlutt igen! Bidde AW i vasaparken i fredags. På lördagen var jag lite lätt bakfull och skulle irra omkring i ett tyst och stilla Stockholm. Tydligen var det Karlbergs dag i lördags så när jag kliver ut ur porten med mina gigantiska garbo-glajjor och min lätt folkskygga hållning så möts jag av en blåsorkester som bokstavligt talat blåser skorna av mig. (Jag blev så paff av att mötas av ett BRÖÖÖÖÖL att jag snubblade ur min ena sko)

Nå, dagen fortsatte stillsammare med lite shopping i nacka forum, brunch i solskenet vid nacka strand och sedan david la chapelle-utställning. Den överträffade för övrigt alla mina förväntningar så jag var glad att jag släpade mig iväg dit. Aftonen blev lugn och söndagen tillbringade jag ute på Värmdö. Åt mat som en liten jul-kulting. (Äter man inte minst 4 portioner tror min mamma nämligen att man är anorektisk...) Och så sade det bara svoosh så var det måndagmorgon. Det händer nån slags tidsförskjutning där mellan söndag-måndag tror jag. En vacker dag ska jag plocka isär Einsteins relativitets-teori för att se om man kan använda tid/rum-divergensen till att få en längre sovmorgon. Men just nu får det duga med mer kaffe.

Inga kommentarer: