onsdag 21 maj 2008

Svengelska does not alltid funka

Kom så här halvspontant att tänka på en liten svengelsk incident som inträffade för nån vecka sedan. Vi var några stycken som skulle på lunch och väntade på en kompis som skulle träffa upp oss vid restaurangen. Jag får frågan: Vet du om han närmar sig....?
Snabbtänkt och klämkäck som jag är så svarar jag på min bästa svengelska.

Högt och ljudligt säger jag: Yes! He is in the fag! (Från svenskans: Han är i faggorna..)

*Note-to-self: Testa saker tyst för dig själv innan du blurtar ur dig dem inför folk*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och min dotter spelar fagott. Det väcker alltid förtjusning hos mindre utvecklade personer.

/Heli

Digidiva sa...

Ja, tänk va, man kunde ha trott att neanderthalaren skulle vara utrotad så här 2008. Men icke.