lördag 24 maj 2008

Äntligen!

Dagen E som i eurovision är äntligen här! Det här kommer bli en av årets glammigaste kvällar, och jag måste ge mig ut på stan alldeles strax föratt inhandla något som får las vegas att framstå som grådisigt. Men först ska jag självfallet dela med mig av den ultimata eurovision song contest-listan! Ha en eurolicious dag, darlings!

Topp 3:

1.) Sverige
2.) Danmark
3.) Ukraina (vinner den här "vi-kör-charlotte-genom-en-kopieringsmaskin-i-valfri-öststat" så vet jag inte rikigt vad jag ska ta mig till ärligt talat... )

Årets Legolas:
Litauen

Årets tragikomiska:
Tjeckien. Alltså, har de precis fått TV?! Allting känns "vi är ett gäng färgglada, ärtiga ungdomar på ett amerikanskt café. Och året är 1993"
Det enda som är lite bra är att det är Tilde de Paula som framför bidraget. Och hon är ju trevlig.

Årets barnkalas:
Lettland.

"we are the pirates of the balkan. harrr harrr!"

Årets vad-hette-dem-nu-igen
Portugal.
Det fanns en gång en tjejgrupp. De var askassa, jag tror de var syskon och så var det en av syrrorna som alltid stod bakom ett träd i alla videos. (För hon var en tjockis.) Är det hon som sjunger för Portugal nu? Och, hjälp, vad hette gruppen!?

Årets "nelly furtado/geisha/celine dion-komplex
Ungern. (Psst Ungern. Man måste kunna sjunga också...)

Årets Stevie Wonder
Georgien


Årets pretentiösaste
Vitryssland. Go easy on the hårvax. Ge tillbaka Carolas fläktmaskin. Sluta onanera till enrique iglesias-videos. bränn upp eyes wide shot-dvd:n. När allt det är gjort...KOM PÅ NÅT NYTT!

Årets Caroline af ugglas/tomas di leva
Albanien



Ja, ni ser ju hur den så kallade konkurrensen ser ut. Klart Charlotte vinner det här! Jag poängterar ännu en gång att jag är heeeelt opartisk! Nu måste jag ge mig ut på stan för att köpa bubblig dricka och glittriga kläder! Puss&kram all you divas out there!

1 kommentar:

rewdboy sa...

hahaha!
fan va vi e hemmablinda i sverige..