måndag 12 maj 2008

Aftonbladet, idag med mer dubbeltydig löpsedel än vanligt...

På löpet stod så här:

"Maten som får dig att bli gammal"

(hur nu det kan anses vara så viktigt att det blir en löpsedel är en helt annan historia)

Vad bra tänker jag! Min plan är nämligen att leva så länge att jag hinner gå flera generationer på nerverna! Sen ser jag att det står en varning. Aftonblaran menar alltså i det här fallet inte mat som får mig att leva tills jag är en 200-årig youghurtgumma. De menar mat som får folk att SE UT som 200-åringar så fort den sista pubertetsfinnen lämnat plytet. Old food istället för functional food alltså. Det lät hiskeligt så jag lät bli att köpa tidningen. Som vanligt.

1 kommentar:

Johanna sa...

Hahahahahaha! Undrar vad det är- säkert nåt man ändå aldrig äter typ fiskbullar på börk, frystorkade köttbitar och lever i alla dess former.