måndag 12 maj 2008

Sportspegeln

För er som inte vet så har hockey-VM börjat. Enda anledningen till att jag vet det är följande:

Söndagsmiddag hemma hos mamma. Hon börjar redan vid 3-rycket sälja in idén om att det börjar en hockey-match 18.30. Innan dess är det en fotbollsmatch hon vill se. Därför undrar hon om vi kan skynda på lite med mysiga middan på altanen. Efter 18.3o-matchen skulle hon dessutom klämma in en powernap innan det började en annan hockeymatch någon gång mitt i natten. Mammas sport-schema var oerhört tajt, för att inte säga direkt stressigt. Hon kan nog jämföra sitt schema med vilken förbundskapten som helst tror jag. Ungefär vid 19.00 är hon helt uppslukad av TV:n. Jag tror inte jag behöver åka dit igen förrän hockey-VM är slut. Jag är inte helt säker på att hon ens märkt att jag åkt därifrån än...

1 kommentar:

yoakeem sa...

Låter som vilken dag som helst med min svärmor. Hon har sportkanaler och gillar all sport. Så hockey-vm förändrar inget där.