måndag 19 maj 2008

Glitter! Glamour! Eurovision! Äntligen!

Älskade, glamourösa, eurovision-älskande vänner! Nedräkningen har börjat. TV-rutan har fullkomligen slukats av diverse småaktiviteter på sistone. Typ hockey-VM och sånt bjäfs. Ääääntligen är det bara dagar kvar tills evenemanget vi alla väntat på går av stapeln: Eurovision song contest!!! Vad säger ni om motståndet? Kommer Charlotte ta hem det här helt överlägset? Eller? Vilka tycker ni är våra farligaste konkurrenter?

Jag tycker det är rätt så svårt att göra en topp-bedömning. Faktiskt. Finns en hel del värt att lyssna på. Däremot har jag gjort en lista på bottenskrapet, dvs de tre sämsta låtarna. Här är min ojdåvision-lista:

1.) Cypern (Helt klart nåt av det sämsta jag någonsin hört!)
2.) Irland (Är det här skoj på nåt sätt? Jag fattar inte i så fall...)
3.) Bosnien- Hercegovina (Det här inser jag ska vara lite skämtsamt och skoj, men det resulterar mest i att jag tänker på nån slags ond dockteater. Jag mår lite illa, och själva låten förstärker bara känslan av att ha fastnat i en ondskefull alice i underlandet-värld)

Inga kommentarer: