torsdag 8 maj 2008

Lite modebloggande igen

En del säger att det är svårt att modeblogga. Jag tycker det är svårt att INTE modeblogga. Jag försöker ju på ett ganska medvetet sätt låta bli det men ibland trillar man dit i alla fall. jag bloggar ju om mitt liv och i det livet så finns det bland annat lite kläder. Anywhoo, till saken. (Det kommer en poäng alldeles snart även om det är svårt att tro;-) Blommigt är ju stort nu i vår, för att inte säga gigantiskt. jag har absolut ingenting emot det, men det är liksom...inte riktigt jag. Eller inte vad jag vill vara i alla fall. För min inre bild så ser jag mig själv mer som en rocker-chic än en brittisk tant liksom. Jag har dock lyckats införhandla en blus som är en bra kompromiss mellan dessa två världar och som jag är rätt nöjd med. Se suddiga bilden:



Det kanske inte syns skittydligt, men poängen (här kommer den, sa ju det!) är att på långt håll ser det ut som vilken blommig blus som helst. När man kommer nära så ser man att det ju inte alls är några dammiga dahlior, utan ett helt myller av små döskallar. Rock on! :-D

1 kommentar:

rewdboy sa...

jag antar att det är du med ditt parkinsonaktiga trifferfinger som har tagit den här dråligt usla bilden?

man ser inte vad det föreställer?
är det turning torso eller en smörböna?