måndag 25 augusti 2008

Take a walk on the wild siiiiiiide!

Ja jävlar vilket äventyr. Originalplanen var att ta en sovis och sedan i stilla mak gå Brunnsviken runt. Det ska ta ungefär 2 timmar. Visar sig att jag inte kunde somna om efter att Mags åkt iväg på golfäventyr så jag klev upp 6 på morgonen och tittade på surrealistiska barnprogram och tv-shop. Ungefär vid 10 ger jag mig ut på min "lilla myspromenad". Först följer jag vattnet noga, noga, jättenoga för jag vet ju hur pissigt lokalsinne jag har.

Ungefär efter en och en halv timme hittar jag nåt så askonstigt som en mc-lokal mitt i skogen! Klat jag måste vika av stigen litegrand och ta en bild på den. Sen hör jag plötsligt "bää" från fjärran. Klart jag måste ta reda på var det finns fina bää så jag går över nåt slags träsk, sneddar över lite kolonilotter och hittar lambifabriken. Efter att ha stått och pratat lite med fåren inser jag att jag är helt lost. Jag har tappat riktning, den sista partikeln lokalsinne och dessutom en stor del av min promenadlust. När jag väl hittar ut ur träskdjungeln visar det sig att jag tagit mig till Danderyd. Promenaden tog 6 timmar. Jag kom hem och lade mig i soffan och dog en smula.
Jag ska aldrig promenera ensam mer.


MC-lokal i skogen! Crazy grej!
Jag tänker att jag ska mata Bää med gräs.


Bää blir glad och kommer jättenära. Det blev lite för läskigt för mig så jag kastade bort gräset.
Nåt slags långhornade hår-kor. De såg konstiga ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du behöver komma ut på landet lite oftare, hörru!

/Heli