onsdag 27 augusti 2008

Ser mördare alltid ut som mördare...?

Ja, då skriker löpsedlarna ut att arbogamörderskan är fälld och den där rymmande giftmördar-mannen är tillfångatagen igen. Vad man slås av är bilderna på löpsedlarna. De här människorna ser alltid så onda, fula och konstiga ut så man på en mils avstånd tänker; ja titta det är väl klart att det där är en mördare/dåre/psykopat. Är det så att om man gör elaka saker, så är det liksom av naturen matchat med ett elakt utseende? Svaret är: Självklart inte! Media anstränger sig ju järnet för att hitta den minst smickrande bild de kan. Om jag t.ex skulle göra nåt kriminellt lovar jag att de inte skulle använda nån fin sommarbild där jag ler och är brunbränd och glad. Jag ger mig f*n på att de skulle gräva fram bilden nedan och kabla ut den i varenda vardagsrum i hela landet. Thank god att jag inte är så kriminell av mig....!

Inga kommentarer: