måndag 25 augusti 2008

En trevlig fredag!

Fredagen är ju alltid en trevlig dag när man vet att man har en hel, härlig helg framför sig. Denna fredag var alldeles ovanligt trevlig, delvis för att jag premiärbesökte en ny lunchrestaurang. Inne i PUB-huset finns Publik. Klart jag sett det eftersom det ligger insprängt mellan klädavdelningarna men jag har alltid trott att det är ett paj/ostfralla-stopp. Döm om min förvåning när det visar sig att de har världens godaste pestomarinerade mozzarella- och rödbetssallad! Jag blev så glad att jag var tvungen att unna mig ett glas vin till. (Om man inte vill dricka så mycket vin på lunchen kunde man beställa en "vinskvätt" för ynka 30 bagis.) Nåja, det brydde jag mig inte så mycket om, jag tog ett helt glas:-) Efter jobbet träffade jag upp jox och naz på sommar på odenplan. Och efter en ganska regnruskig vecka så blev det dessutom sommar och solsken när vi kom dit! Sedan avrundade jag fredagen med att äta middag på Dala-Nisse. God mat med väldigt mänskliga priser så det kan jag rekommendera varmt. Efter det här bar det av hemåt eftersom den golfande delen av den här lilla familjen skulle kliva upp 6 nästa morgon för att åka till Nyköping och tävla i E.O-open. Jag hade redan bestämt att jag skulle kliva upp relativt tidigt jag med för att passa på att ta en trevlig promenad på lördagen. Och den promenaden kan ni läsa om i nästa inlägg...

Inga kommentarer: