onsdag 20 augusti 2008

Mushi-sushi! From Itamae with love.

Jag är inte någon matbloggare precis och kommer heller aldrig att bli. Det beror mest på att mina matlagningskunskaper sträcker sig till vattenkokning och det skulle ju bli sjukt ointressant att läsa om. Och äter jag ute så är jag just mer fokuserad på att äta än att blogga. Anyways, ända sedan jag kom tillbaka från semestern har jag varit så ohemult pank att jag ätit frysärtor på kontoret varenda dag. (Inte heller direkt intressant att blogga om) Men nu senaste dagarna känns det som att varenda människa pratat oavbrutet om sushi. Ett sushi-sug motsvarande graviditets-craving gone mental har alltså sakta byggts upp i min ärtfyllda lekamen. Så idag gick jag och åt sushi på ett av de ställen jag tycker bäst om i hela Stockholm: Nämligen Itamae sushi på Odenplan. Och det var underbaaart. Och jag rekommenderar alla att äta där. Man blir mätt och man blir lycklig, vad mer kan man begära? Det skadade ju inte heller att solen sken som vilken sommardag som helst! Känner ni till andra fantastiska sushiställen? Tipsa gärna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, då är det ett faktum, jag MÅSTE äta på Ita-Mae imorgon.

Digidiva sa...

Ja-a det måste du! Och berätta gärna hur du tycker itamae står sig jämfört med kimama. Jag kan bara uttala mig om vegovarianterna så huruvida fisken är fräsch och fantastisk vet jag ju inte. (De har en slags "strut" som jag gärna skulle vilja prova men den fyller de dessvärre bara med kräftor och räkor och sånt, så no strut for me. Testa och berätta vettja.)