fredag 29 augusti 2008

balkong-bimbo!

Huu ja. Igår hade vi möte i vår förening om huruvida vi ska få bygga balkonger eller inte. Jag har varit lite orolig inför det här mötet ända sedan inbjudan trillade ner i brevlådan. Tänkt att det är mycket möjligt att jag kommer få ett raseriutbrott, en hjärtinfarkt och sedan helt enkelt falla platt och död ner till marken. Som tur var så gick faktiskt mötet bättre än verkat, och de flesta som kom var positiva till balkonger.

Men visst hade en och annan balkong-bimbo lyckats ta sig dit också. Jag ska inte tråka ihjäl er med detaljer men det överlägset muppigaste inlägget i debatten ska jag dela med mig av i alla fall. Det var så dumt så alla som var på mötet totalt tappade hakan. Lyssna på den här:

"Men om det byggs balkonger så kommer ju folk vara på dem och säkert prata med varandra, då kommer det ju bli mer ljud på innergården. "

Spontant ville jag skrika rätt ut: MEN FLYTTA TILL SKOGEN, BITTER-BERIT!

Sånt kan ju skapa lite dålig stämning så jag svor istället långa haranger invärtes.

Sen åt jag pannkaka med gräddglass till middag. Och då blev jag lite gladare igen.

6 kommentarer:

yoakeem sa...

När får ni balle då? Jag vill komma och invigningsdricka drinkar på den. Snarast! ;)

Digidiva sa...

Det beror på hur många såna där surf***or det finns i föreningen. Blir det inga balkonger så bjuder jag in er så dricker vi drinkar i den där tantens hall. VARJE DAG!

yoakeem sa...

It's a deal! Är det Hallonsten, Krumelur, Fjittfjattan eller någon annan av era grannar med konstiga namn? ;)

Digidiva sa...

Bra! Vet inte riktigt vem det här kan tänkas ha varit. Såg ut som Hildegard von Päronrumpa. Alternativt kan det ha varit Desirée af bitterdiarré också.

fanny sa...

HAHAHAHAHAHA. Ja, herre min je vilka puckon det finns.

Anonym sa...

Shit! Så korkad och ändå så logisk! Fantastiskt! Frågade du om hon e me i MENSA? (Som i sur-hela månaden-mensa)/Virren