torsdag 14 augusti 2008

mystifieID

Nu ska ni få lära er nåt! Om det inte är så att alla redan vet det här utom jag. Sista veckorna har expediterna i olika affärer sagt att de inte godtar mitt leg eftersom det är anmält stulet/borttappat. Jag har festat bort mycket grejer i mina dagar, men leget har jag mig veterligen alltid lyckats behålla. Hur som helst är det lite irriterande att nån kassamänniska säger att jag inte är jag. Jag menar, vem är jag då? Ni förstår graden av existensiell kris va? Jag bestämmer mig för att utreda detta mysterium. Det börjar lite dåligt för jag ringer rikspolisstyrelsen. De säger vänligt men mycket bestämt att det INTE är dem man ska ringa till. Jag ringer vanliga polisen. Finns ingen spärr i deras system. Polisen tipsar om att jag kan ringa upplysningscentralen. Det gör jag. Där berättar en gube att jag 2003(!!) spärrat mitt ID-kort. Och tro´t eller ej; den spärren försvinner inte om man inte fyller i en särskild blankett och skickar in. Den infon hade ju varit bra att få för si så där FEM ÅR SEN!

Inga kommentarer: