tisdag 5 augusti 2008

Pridefestival avklarad!

Ja-a hörni, då var pridefestivalen/karnevalen/paraden/galenskapen slut för den här gången. Jag har funderat och funderat på hur jag ska sammanfatta spektaklet och kommit fram till att det är helt omöjligt. Man måste nog se det med egna ögon, detta glittrande, färgsprakande, galna och helt fantastiskt roliga disco-inferno! Jag gjorde i alla fall en ny grej som jag inte gjort förr, och det var att gå på söndagens drugbingo. Det var vansinnigt roligt och inga bingoregler gällde. Bingodrugorna kunde helt enkelt bara säga: "Usch, du är för ful/bögig/kort/tjock/smal/hetero/whatever. Du vinner inget, gå och sätt dig igen." Och så där höll det på. De som faktiskt vann något fick kämpa rätt bra för sina priser. springa runt i parken, få öl hälld över sig eller bli allmänt förlöjligade på scenen.
Det är nog den enda bingo jag kan tänka mig att gå på fler gånger. Bjuder på ett litet axplock bilder (har drygt 1000 bilder så de får inte riktigt plats här allihpa) nedan från bingon och hela priden.


Drugbingon


Gänget samlat i tanto. Enda gången per år jag picknickar flera timmar om dan, flera dagar i sträck.
Jag och Pamsan i schlageraftonvimlet.


Lukas i mitten flankerad av 2 andra muffins.

2 kommentarer:

Fanny sa...

Vi måste vara snyggast i världen på den där bilden. Allvarligt. :-D

Digidiva sa...

Vet du, jag tror du har helt rätt i det:-D