onsdag 13 augusti 2008

Jag har ökat på min hood-credd!

Idag var jag och fixade mig en lite mer uppdaterad mobil. 5 megapixel-kamera och lite andra goa grejer som känns bra mycket mer 2008 än någonting på min jurassic-telefon. Tyvärr så hade affären precis haft en datorkrasch så jag fick vänta diaboliskt länge på att få ut ett kvitto. Personalen blev nervös och kastade till mig gratis mobilpåsar (en illröd oogli tygpåse för att vara exakt) De kallpratade med mig om ditten och datten och till slut frågar tjejen i affären om hon kan hjälpa mig föra över kontakterna från sim-kortet. Nu kan jag i och för sig göra det själv, men hon hade så uppenbart gjort slut på alla kallpratsämnen så jag lät henne göra det mest för att rädda henne från magsår. Jag ger henne alltså min gamla mobil. De fyra första namnen i min telefonbok är:

- A Santos
- Ahmadu Jarr
-Alvaro
-Axel Foley

Hon hinner bara titta på namnen i 5 sekunder sen säger hon: "Om du ringer mycket utomlands så har vi väldigt bra utlandsabonnemang"

Alla namnen är påhitt av Rewdboy. Tack skaruha! Nu tycker i alla fall de i 3-affären att jag är en extremt yo yo yo mänska!

7 kommentarer:

yoakeem sa...

HAHAHA

rewdboy sa...

hehe...erkänn att du saknar att få en massa coola namn i din telefonbok i mobilen.

förresten..vad ere för lur du har köpt?

och W810 var väl ingen jurassiclur? det e ju den coolaste som SonyEricsson släpp på länge. lite kass kamera men annars grymt smidig nalle...

Digidiva sa...

Jag slog till på en sony ericsson 902. Jurassic var kanske att ta i men 18 månader i mobilvärlden är ju i alla fall ungefär 300 människoår. Så den var kanske mer som...barock då. Dessutom har den hängt med mig 24/7 på allt möjligt stolleri så den behöver pensioneras.

Vad gäller coola namn så vill jag INTE ha några nya namn nu när jag lärt mig alla de här utantill och inte törs byta tillbaka till vad folk egentligen heter:-D

Sara Ödmark sa...

Haha! Reagerade hon inte över "Axel Foley"!?

Fanny sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA

Fanny sa...

Vad heter jag i den där luren egentligen? *skitnervös*

Digidiva sa...

saom: Nej hon gjorde faktiskt inte det! Kanske att det i sammanhanget bara blev "ännu ett utländskt namn". Eller så har hon bott i en grotta hela livet, vad vet jag;-)

fanny: Du är faktiskt omdöpt till funny. det tycker jag är jättepassande så det får du fortsätta heta:-)