fredag 22 augusti 2008

Mänsklig psykologi at its finest....

Bilden nedan föreställer som man kan lista ut två toalettdörrar. Det är närmare bestämt toaletterna på jobbet. Det intressanta med dem är de fina, nya skyltarna som ska säkerställa att man väljer rätt toalett. Skyltarna har bara suttit uppe sen i måndags men det har redan förändrat vårt (Nä fy fan vad feg jag är. Läs: mitt!) beteende på flera lite tragikomiska sätt.

T.ex om det är upptaget på den högra toaletten, men ledigt på den vänstra så har jag kommit på mig själv med att gå tillbaka till mitt skrivbord i väntan på att "tjej-toan" blir ledig.

Om jag är på tjejtoan och hör nån använda toapapper på killtoan börjar min hjärna gå på högvarv. Varför användes det toapapper där inne?? Är det nummer 2 som sker??

Som sagt, ingenting har förändrats med själva toaletterna förutom att de här 2 skyltarna kommit upp. De var tänkta att skapa lite ordning på nåt sätt och istället har de orsakat totalt kaos i min hjärna. Kan man bli dass-diagnostiserad? Nån som vet om det finns några bra toa-terapeuter...??

6 kommentarer:

yoakeem sa...

Varför herr- och damtoa helt plötsligt?

Digidiva sa...

För att kunderna hela tiden vill gå in i garderoben och kissa så det här ska funka lite som ledtrådar:-D

rewdboy sa...

hmm..
men ändå. varför inte bara två skyltar som säger "toalett"?
varför dam och herr?


lnjnjt

Digidiva sa...

I dunno. Kan det vara nåt politiskt?

Anonym sa...

Tänk att allt ska vara så politiskt korrekt.
Jag ska komma och hälsa på er och gå på "tjej-toan" i ren protest. Förmodligen blir det nummer 2. ;)

Digidiva sa...

Psst! Jag gick på killtoan för en liten stund sen. Det bor nog en krininell rebell nånstans (långt) inne i mig också:-D