tisdag 17 juni 2008

TV-tips!

Nu när jag fått en stoooor TV verkar iofs nästan alla program vara lite bättre och lite snyggare. Ja utom allt på tv 4+ förstås. Så tips ett till alla är att skaffa större TV. "Big is beautiful" är faktiskt sant ibland.

Tips två är ett TV-program som jag lite otippat gått och blivit beroende av, nämligen Norges herligste. Jag var djupt skeptisk först och tänkte (som alla andra antar jag) att det bara är Filip&Fredrik i norsk tappning, hur många sådana programserier orkar man se liksom. Men banne mig, jag kommer på mig själv med att sitta och mysfnissa mig genom hela programmen.

Sen har jag undrat lite grand varför. Såååå roliga är inte de där kufarna de åker och träffar. Egentligen. Nåt nöt samlar på pennor och en annan gillar att bo i en gammal stridsvagn. Men jag har listat ut vad det är som är så skoj! Det vinnande konceptet är självklart att de pratar norska! Jag blir urfnissig så fort programledarna säger:

"Hjertelig villkommn skä i väre daaa till denne uuukas programme daa!"

Allting BLIR faktiskt lite gladare och lite roligare på norska. Jag är nästan helt säker på att jag inte skulle skratta lika mycket åt Danmarks dejligaste eller Suomi perkelen pöllöt....

2 kommentarer:

rewdboy sa...

jag minns glatt den dagen då du, jag å jox satt å simulerade norska fyllon på solidaritet i ett par timmar. det var möe dejligt...
fan va de va skoj. tror dock att övriga i lokalen inte uppskattade vår talade norska lika mycket som vi gjorde själva

Digidiva sa...

HAHAHAHA. Ja jädrar ja! Vi till och med försökte beställa på norska av personalen ju. "Duu, gutten! Voor aar vores öll daa."

Det var kempeflott tycker jag. Misstänker iofs också att resten av lokalen kan ha blivit lite, lite trötta på oss.