söndag 8 juni 2008

Helvetet har bytt namn till Vasaparken.

Om jag har oturen att hamna i helvetet (vilket jag förmodligen har) så kommer det förmodligen vara kusligt likt vasaparken: tryckande värme, inte en bris och fullsmockat av mänskor som tagit av sig för mycket kläder och visar delar av sin kropp som främlingar inte ska behöva se. På nåt sätt får man ju dåligt samvete om man inte är utomhus när det är somrigt väder så jag släpade mig dit till utomhuset. Fast jag egentligen inte alls ville vara där. Nu har jag suttit i vasaparken i cirka 35 minuter. Det är tillräckligt länge för att skallen ska ha förvandlats till en ångkokt deg. Det bestämmer jag dessutom är tillräckligt länge för att man ska få gå tillbaka till sin fläkt, sin soffa, sina neddragna persienner och sitt härliga inomhus.

(Och ja, jag vet, nu sitter ni allihopa och tänker att jag borde ha dödsstraff eller åtminstone en batongsmäll för man får ICKE tycka illa om solen i det här landet. Men jag gör det i alla fall. Idag är jag en bakfull surkäring och det står jag för!)

Ha en fortsatt härlig söndag allihopa. Nu ska jag gå och dra för gardinerna lite bättre och njuta ordentligt av the fosterställning in the soffa;-)

1 kommentar:

yoakeem sa...

Jag förstår precis vad du menar. Vi satt/låg ned i Vasaparken och hade picnic och läste lite. I skuggan var det gansa nice. Men skuggan varade bara i en halvtimme, sedan kom solen. Efter ca 20 minuter i den brännande heta gula jävla bollfan så fanns det inga andra alternativ än att göra precis som du. Gå hem och gömma sig i skuggan. Pust.