torsdag 19 juni 2008

Hur många prövningar ska jag utstå!

Det är så här att jag försöker stå emot mina shoppingbegär håååårt, för jag har tänkt att jag ska shoppa desto mer under semestern. Jag går alltså i stora cirklar runt varenda affär i stan för att undvika frestelser. Men någon (mode-Gud?) har bestämt sig för att testa min karaktär stenhårt. Se bara vilka prövningar jag utsätts för!

Först fick vi igår mail om att Filippa K hade 50% utförsäljning. Jag deletade snabbt och försökte tänka på raggsockor och sojakorv för att få ner adrenalinet.

Så på hemvägen ser jag en gigantisk skylt om att Tiger of Sweden öppnar ny butik bara ett litet, skitdåligt stenkast från jobbet. Jag joggade raskt förbi och kände mig som att jag klarat av en prövning av bibliska mått.

Så nu, här sitter jag lugnt och stilla på jobbet, så ser jag att Nathalie Schuterman öppnat sin webbshop.

Eftersom jag inte vill frestas ensam ger jag er länken till den alldeles nyöppnade webshopen darlings. Försök att inte handla nåt!

http://www.nathalieschuterman.se/

Mitt enda hopp är att deleta hela internet.

1 kommentar:

Swedeheart sa...

Inga problem. I can't afford it!!!