tisdag 24 juni 2008

Allsångspremiär idag!

Visst sörrni idag smäller det. Nu kanske inte detta är en världsviktig nyhet i jämförelse med att halva östersjön är död eller världssvälten men något måste man ju göra nu när EM är över för vår del. Jag erkänner direkt att jag brukar vara halvstammis på detta spektakel varje år. Men jag tillhör mer skaran som gillar att åka dit och dricka vin på en picnicfilt. Jag är alltså en glad amatör jämfört med allsångs-eliten.

När jag spanade in morgonnyheterna vid 8-snåret i morse så hade kön av hardcore-stammisar redan börjat ringla utanför Skansen. De tar det hela på så satans stort allvar så man faktiskt kan åka på gruppstryk om man försöker sätta sig på den pinnstol som de tjingade redan 1979. Kan vara bra att veta om ni skulle få för er att ta er dit nån gång i livet. Sång är trots allt roligare än stryk.

4 kommentarer:

YoNaZ sa...

Nu tror jag allt att du har fabriserat lite granna... De gånger jag har varit med så har jag och yoakeem blivit kvar ensamma på filten drickandes alkohol medans ni andra stått bland mängderna med folk och följt slaviskt med i era allsångshäften! Det hela resulterade i att jag och yoakeem var tvugna att dricka ohemula mängder alko i väntan på er! Kul? Sådär! Blev vi fulla? Absolut! =)=

Fanny sa...

Ni har gjort en skylt till ikväll nu va? Som ni lovade förra året? En jååååsa där det står Hej Pam!
Jag ska nog hålla koll på er.

rewdboy sa...

kräjzee, hur mycket du än vill tro att du inte är hardcore allsångstönt så är det ett faktum att du är en allsångstönt.

hur många ggr missade du allsång förra året?
varför vill man sitta med pensionärer å kolla på avdankade artister som sjunger kassa klämkäcka låtar?
varför itne bara duka upp en filt, en BiB och senaste "absolut husvagnshitz" och picknicka i vardagsrummet? det låter fan roligare. härregud. du e gammal. hjälp!

Digidiva sa...

Det är nog det som är definitionen på att vara medelålders; att man ena dan partar som ett panscho och nästa dag rejvar som en fjortis till gryningen. Man är liksom nånstans mittemellan puberteten och döden.