torsdag 19 juni 2008

Onsdag 18 juni -från och med nu internationella lipsilldagen

Ja-a hörni det fanns en hel del att gråta åt igår.

- Vi blev manglade av ryssarna i fotboll. Ryssarna vann över oss med 2-0 vilket de faktiskt också förtjänade. När man tittade på matchen såg det ut som att våra gubbar (ja, de flesta är faktiskt gubbar) småjoggade omkring på planen och väntade på fikapaus. De ryska 10+åringarna däremot, de sprang som gaseller över plan och hade total bollkoll hela tiden. Det är bara att gratulera. Na Zdarovje på er!

- FRA-lagen röstades genom. Jag vet inte ännu vad det kommer att betyda rent praktiskt, men hela den här övervakande stat-grejen ger mig jäkligt obehagliga 1939-vibbar.

- Orangutangerna håller på att utrotas. SVT1 visade en sjukt sorglig och rörande film om orangutanger. Tydligen håller de på att bli hemlösa för 75 %(!!!) av Borneos regnskog är skövlad. Fortsätter det i det här tempot så tror de att det inte kommer finnas en enda vild orangutang om 5-10 år!!!

Det var faktiskt orangutang-dokumentären som fick mig att lipa men jag misstänker att FRA och fotbollsbesvikelsen redan hade gjort mig lite labil. Så det var bara för de små tår-trollen som jobbar i ens ögon att bara börja ösa ut saltvatten.

Ska dricka lite kaffe nu. Återkommer med gladare inlägg när koffeinet kickar in.

Inga kommentarer: