torsdag 5 juni 2008

En afton med Versace och Guerlain

Jag börjar så sakteliga återhämta mig från min "lite" oglamourösa kräk-start på veckan. Det i kombination med solsken och skatteåterbäring betydde självfallet att jag ville unna mig. Jag unnade genom att springa ner till Åhléns city och inhandla en Versace-parfym, Guerlain-puder samt den tillhörande Guerlain-borsten. Jämfört med det gamla piggsvins-borstet jag hade hemma kändes det som en drööööm att använda den imorse. Istället för att sandpappra hela fejan så var det som att bli snällt klappad i ansiktet av sin mormors gammel-lena omtänksamma händer.

Jag rekommenderar verkligen pudret av hela mitt hjärta.* (Och nej, jag är icke sponsrad) men efter att ha sett ut som självaste Döden i Det sjunde inseglet största delen av mitt liv så är det en fantastisk upplevelse att även jag kan se ut som....ja en frisk, sommarfräsch människa med blodcirkulation. Känner ni igen er och vet med er att ni inte är så värst bra på att soldyrka så köp! Det kanske inte förändrar livet radikalt, men känner man sig lite snyggare så mår man lite bättre och ärligt talat: är det inte så att bra grejer har en förmåga att hända när man känner sig nöjd med sig själv?


* I rättvisans namn skall även påpekas att jag i min tur fick puder-tipset av http://visionistas.blogspot.com

2 kommentarer:

fanny sa...

Inget är så bra för egot som lyxprylar. Längtar alldeles för mycket till MIN skatteåterbäring, som kommer i december och brukar gå åt till färgglada plastleksaker åt barnen och svindyra klockor eller annat åt maken. I år SKA jag unna mig ett par svindyra och totalt opraktiska skor. *lovar högtidligt*

Digidiva sa...

Bra lovat!! Då ser jag fram emot att få se ett par sky high-stilettos på futterna när vi halkar ut på osandade gator och gör stan osäker i vinter;-)