fredag 13 juni 2008

Fredag den 13!! *ooo OOO ooo OOO*

Förtydligande: De många o:na skulle föreställa skräckljud. För att ni ska komma i rätt stämning tänkte jag dela med mig av lite fredag den 13-kuriosa:

Det är osäkert varifrån det kommer att just fredagen den 13 är ett otursdatum. Det är klart att om man blir jagad av Jason Voorhees så får man ju säga att det är en rätt pissig dag. Och alltså en otursdag. Men förutom det finns det ganska många teorier. En av de mest kända är att när jesus förråddes av judas så hade judas den 13 platsen vid matbordet.

Fobi för fredagen den 13 heter Paraskavedekatriafobi.

Så, hur gör man för att slippa otur en sån här dag då? Tja-a till att börja med ska man nog låta bli att försöka uttala fredagsfobi-ordet. För det andra ska man undvika Jason. Och till sist så är det allra effektivaste sättet att hedra andarna genom att dricka mycket drinkar. Följer ni de här råden lovar jag att ni kommer få en fredag som är precis lika trevlig och tursam som alla andra fredagar. Lycka till och ha en trevlig helg!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Haft någon otur idag? (:

Digidiva sa...

Hmmm....Jag har inte märkt av någonting än, men det är ju förstås fredag den 13 ända fram till midnatt. Har du haft nån otur idag, Harmony...? (:

Digidiva sa...

Glömde ju allra hetaste tipset! Alla som läser min blogg är självklart automatiskt skyddade från allt ont. Det är en liten välsignelse jag kastar in gratis på köpet liksom:)