måndag 23 juni 2008

Midsommarhelgen i bilder. Och lite, lite text.

Midsommarhelgen var väldigt klassisk. Vi åkte ut till Enhörna där värdparet hade ett hus längst upp på en klippa precis intill Mälaren. Fantastiskt vackert och som gjort för midsommargalej! Vi anlände på förmiddagen och då inledde vi med att plocka blommor till kransarna och löv till midsommarstången. Här ser ni hur midsommarstången håller på att ta form.


Efter detta behövde vi så klart stärka oss med sillunch och snaps. Jag åt ingen sill. Men snaps har jag inget emot.

Jag står på altanen och gonar mig i solen. En rolig detalj med flaggan var att det blåstes fanfar både när den hissades och togs ner. Jag tycker man blåser för lite fanfarer här i världen. Jag funderar på att köpa en liten vimpel till köksfönstret så att jag kan hissa vimpel och blåsa fanfar varje morgon när jag kliver upp.


Efter ett midsommar-OS med grenar som bland annat mjöldykning och irländsk julafton var vi väl förtjänta av både snaps och grillat.


Strax efter att den här bilden togs frånsade jag mig ansvaret som hovfotograf och ägnade resten av natten/gryningen till att dricka sprit och skråla snapsvisor. Jag tror alla är tacksamma för det:-D

Inga kommentarer: