måndag 16 juni 2008

Detta har hänt:

Fredag:
En klassisk barhopping-afton. Vi inledde i Gamla stan med öl, sedan åt vi middag på någon turistfälla, fortsatte till Nordic Light, där vi var så länge att bästa sättet att ta sig de 300 metrarna till st eriksplan var med taxi.

Lördag:
Fönstershopping hela dagen.
Resultat: vi har bestämt oss för att vi nog inte kan fortsätta leva utan en Plasma-TV.
Middag på helt sinnessjukt grymma waan thai. Fotboll i vasaparken. Där hällregnade det så jag var tvungen att klä mig i filt-burkha. Vi avrundade (länge) på det franska bistrot Paname. En bizarr detalj är att nåt slags djurrättsaktivister stod utanför och visade bilder på sprängda ankor. Detta som en protest mot att Paname serverar anklever. Jag orkar inte vara politisk på lördagkvällar så jag blundade gick raka vägen till baren och köpte mera vin. Nedan ser ni en karta över hur jag rörde mig. Av nån anledning gick jag mycket krusidulligare på vägen hem än på vägen till krogarna...

Söndag:
Mer fönstershopping. På kvällen låg jag bara i soffan och flämtade som en krag-agam på gund av att jag bor i en jävla ångkokare till lägenhet.
Dagens citat: Träffade en kollega (G-boy) på bron över till kungsholmen och frågade vart han var på väg. Svar: Äh, jag vet inte, men jag känner att jag behöver bränna lite pengar.



Illustration över min sicksack-promenad på hemvägen. Verkar som Karlbergsvägen hade blivit mycket smalare under kvällen/natten...



Det började hällregna. Filten åkte fram igen. It is a lifesaver I tell you!

7 kommentarer:

rewdboy sa...

HAHAHAAHAHAAAAAAHAHAHAA!
fan va jag hade velat se dig när du flämtade som en krag-agam!

imponerande att få in ett sånt exotiskt djur i ett blogginlägg!

Digidiva sa...

*Skrattar!* Jag har sett hur överhettade krag-agamer ser ut på discovery, och det här var inte långt ifrån kan jag säga:-D

Fanny sa...

Men snälla du, du släpar väl inte runt på den där gräsliga tantfilten på din bar-hopping? Snuttefilt för digi-divor? Bwahahahahahaha

Digidiva sa...

HAHAHAHA. Neeeeee,Pamsan så illa är det inte! Man får låna dem i vasaparken så det är bara de stackars människorna som är där samtidigt som mig som behöver se mig IRL invirad i fyllefilt:-D

(Jag hoppas för övrigt att någon slår till mig om jag nån gång börjar fundera på att ha med praktiska saker till krogen. Typ filtar, allväderskläder,fotriktiga skor, dramaten och sånt:-)

rewdboy sa...

jag kommer vara den första som slår dig isåfall. du behöver inte oroa dig för det...jag lovar!

Fanny sa...

1. Påminn mig om att aldrig följa med dig till Vasaparken. Inte ens under vapenhot.

2. Du kommer att få två fetsmockor i rask följd då, en av Rewdboy och en blingad från Pam.

Digidiva sa...

Pam & Rewdboy: Det känns..eeehh...tryggt med strykgaranti!