måndag 9 juni 2008

Min Celine-upplevelse.

Ja. Jag har alldeles på riktigt varit på Celine Dion-konsert i helgen. Det är högst oklart hur jag hamnade där men så är det i alla fall. Jag var ganska inställd på att få bestående smörskador på centrala nervsystemet, men jag måste säga att på det hela taget var konserten en fantastisk (!) upplevelse.

Första timmen hade jag fullkomlig ståpäls. Jag hade verkligen gåshud från samma sekund hon öppnade munnen och började sjunga. Hela Globen gav stående ovationer oavbrutet. Jag menar pipa har hon den där 40kilos-kanadensiskan!

Sen hände nåt underligt. På nåt sätt hamnar Robert "Vaddå frisör? Bokstöd och sax har funkat fint i alla år" Wells på scenen. Och då dog magin. Plötsligt började jag notera missarna. Typ som när celine ska säga "love" så låter det som när en smålänning säger korv. Lorrrrv. Sedan rev hon faktiskt av några queen-klassiker (we will rock you bland annat) så det artade sig lite igen. Och självfallet avslutades alltihopet med Titanic-låten. Allt annat hade förmodligen varit helt onaturligt. Så på det stora hela taget så får konserten fyra av fem möjliga gåshudspoäng. Och, ja, jag är förmodligen en blödig käring. Var så goda. Ni kan börja mobba nu....

7 kommentarer:

yoakeem sa...

Jag har biljetter till Michael Bolton nästa vecka. Ska du med? ;) Han ska tydligen klippa Robert Wells på scenen, eftersom Robban blivit inspirerad av hans frisyr.

Digidiva sa...

*HAHAHAHAHAHA* Fi fanken, jag tror du precis kläckt idén till årets läskigaste skräckfilm!

yoakeem sa...

Och plötsligt händer det. För en dryg timme sedan avslöjades att Michael Bolton ska uppträda på Allsång på Skansen den 29/7. Gissa om du kommer att vara där då, din gamle smörslickare!!! ;)

rewdboy sa...

kräjzee har nog alla boltons plattor. hennes speciella favorit är greatest hits vol 27

yoakeem sa...

Frågan är om Bolton var ännu sämre då han hade hår (nåja...) eller nu då han intagit en mer snaggad version av Robert Wells nästan-hockey-frilla? Sitter styrkan i håret?

rewdboy sa...

jag fattar fortfarande inte..

gick du på celine dionkonsert??
på riktigt?
de här är alltså inget skämt?

Digidiva sa...

Låt detta vara en läxa för er:så här kan det alltså gå när man tackar ja till saker när man är fullis! Man sitter på någon bar, tror att man tackade ja till en ny drink och plötsligt sitter man på en celine dion-konsert....Sprit är farligt.