tisdag 29 april 2008

Vad som göms i snö kommer fram i tö...

Eller nåt sånt. Nu är det ju bara det att vi knappt haft nån snö alls i år. Ändå måste jag chockerat konstatera att gatorna är näst intill översvämmade av hundbaj. Vad har hänt? Jag kan inte minnas att det någonsin förut sett ut så här på gatorna. Istället för att strosa genom stan med min vanliga uppåt/framåtblickande stolta hållning, måste jag nu gå i ett avancerat sicksack-mönster, med blicken klistrad i backen, för att inte trampa i diverse högar. Ska det verkligen vara så här? Ska jag verkligen tvingas gå omkring med konstant cykelrygg bara för att någon annan lämnar stinkande presenter överallt på stan? Fatta vad det är dåligt för min image! Vem klagar man hos? Facket? Regeringen? Kungen? Posten?

1 kommentar:

yoakeem sa...

Det är ju det jag säger. Bättre att ha en humla som husdjur än en hund. humlor bajsar inte. Eller gör de?

En chihuahua? Nej, den är för stor för att ha som husdjur.