tisdag 8 april 2008

Jag har lärt mig ett nytt ord!

Jag vet inte exakt hur det stavas, men i alla fall, jag hörde ett nytt (amerikanskt) ord för stjärt på TV igår:

badonk-a-donk.

Det är sjukt roligt att säga några gånger i sträck. Nu ska jag försöka hitta nåt tillfälle där det känns naturligt att slänga in det i en dialog. Ett par idéer är:

"Jag vill sitta här, flytta på din badonk-a-donk"
" Man får ont i sin badonk-a-donk av skidåkning"
"Hej Brad Pitt, vilken jeans-badonk-a-donk du har"

Nån annan som har några kreativa förlag...?

5 kommentarer:

yoakeem sa...

Bonka är ju ett ord för att "sätta på"... så du kan ju kombinera det fritt och säga det tio gånger på raken! ;)

rewdboy sa...

ok..nu kommer din gode vän och språklärare rewdboy och korrigerar dig som vanligt när det handlar om slangord.

ordet du söker är "badunka dunk" och syftar som du säger på röv. dock oftast på kvinnliga rövar. ofta menar men då antingen jevvligt stora rövar eller riktigt najsa rövar

rewdboy sa...

men riktigt saftig badunka-dunk kan även benämnas badunka-chunk för att förstärka det faktum att den är riktigt stor och bitig..

Digidiva sa...

Ah! Åter en gång lär jag mig något nytt av King of lingo Toots. I thank thee! Snart har jag både movesen, groovesen och lingot så jag på egen hand kan strosa i hooden och låta som en infödd. Ey len! Badunka-chunk!

rewdboy sa...

fo shizzle mah hizzle..