måndag 21 april 2008

Stockholm calling!

Glömde en liten detalj om helgen också. Rewdboy, den däringa mobil-terroristen har ju möblerat om i min mobil helt och hållet. När folk heter gösta-gunnar katamaran fattar man ju att det är fejk, men när jag till exempel vill ringa till min syster är det ganska logiskt att ringa den person som står under "syster" i mobilboken, right? Jag ringde. Inte f*n var det min syster som svarade. Det var nån slags mjölkbonde i Skåne. Eftersom jag först trodde att syrran larvade sig, så lade jag mig till med en skånsk dialekt, bredare än en 12-filig motorväg. Konversationen gick till så här:

Någon: Helliou?
Jag: Helliou! Hiur mour diou?
Någon: VIEM IER DIOU
Jag: *tystnad*
Någon: Diou haour niog rejngt fejl
Jag: Ja,du det verkar så. Eh. Hej då! *klick*

Ridå.

2 kommentarer:

fanny sa...

Hahaha. Ja, öhh, du vet ju själv hur det gick när jag skulle överraska dig på födelsedagen. *fnitter*

rewdboy sa...

det här är en historia som jag gillar
:-)