tisdag 1 april 2008

April, april jag är en sill

Idag lyckades jag aprilla Kalle, vilket jag kände mig oerhört nöjd med. Jag hade dessutom bestämt mig för att ingen, och då menar jag INGEN, skulle lyckas lura i mig någonting idag. Sedan när jag suttit och känt mig nöjd och självgod i lite knappt en timme, då blir jag f*n aprillad!! Av just ovannämnda Kalle. Jag borde ju varit extra vaksam eftersom han självklart var in the mood for revenge!! Men, hela min idé om att vara prank-immun hela dagen, gick alltså åt skogen redan så här på förmiddagen. Däremot minns jag med värme och inte så lite fniss hur jag på en annan arbetsplats fick en kollega att ringa till Skansen för att fråga efter Herr Kamel. Det var en fin första april det. :)

3 kommentarer:

Digidiva sa...

Jag får information om att det dessutom heter: april april jag är en DUM sill....

yoakeem sa...

Apropå sill och fisk i allmänhet kom jag just att tänka på en gång då Päivi var med och besökte mina föräldrar i deras sommarstuga som ligger i Sikfors, mellan Piteå och Älvsbyn. När hon senare skulle berätta nåt om Sikfors så kallade hon stället för Sikviken. Det är inte så lätt att komma ihåg alla konstiga bynamn, men varför låter Sikviken så roligt? Jag skrattar varje gång jag hör eller tänker på det ordet...

Digidiva sa...

Hahaha! Det är sant. Sikviken låter så himla....dumt. :-D