fredag 25 april 2008

Bakar som knakar

Idag är jag lite lyxbakis så aktiviteten här på bloggen kommer förmodligen inte vara hejdundrande just idag. Med lyxbakis menar jag dels att jag hade en väldigt trevlig kväll igår, dels att jag har sån där lite dåsmysig baksmälla som är helt befriad från illamående och torgskräck. Apropå lyxbakis så nånting som inte känns lyxigt är min bak. Efter att ha hasat omkring i sneakers i drygt två månader nu, så försöker jag bli mindre fjällräven och mer city igen. Och det inkluderar höga klackar.

HELVETE, vad hemskt det är!!! Benen känns som någon först skulle ha slagit på dem med knölpåk. Sedan gjort tusen nålar. Badonkadonken har förvandlats till en stenhård boll av ont. Jiisez vad mycket lättare det är att vara en kringhasande puckelryggig skogsmulle. Men det är inte rätt! Man måste bekämpa sin inre mulle, för ger man efter kommer man plötsligt tycka att de kulörta fleece-tröjorna på ICA Maxi är helt okej. Det, mina vänner, är ett öde värre än döden.

Så. Nu har jag gnällt klart. och egentligen är det ju inte så farligt ändå. Ett par dar till bara, så kommer jag domna helt och då är det ju en lätt match igen!

Inga kommentarer: