måndag 21 april 2008

Så kom våren till slut!

Och det med besked! Helgen har gått i vårens tecken på alla tänkbara sätt. Jag satt på uteservering och drack vin i fredags. Åkte ut till Värmdö på lördagen och har egentligen inte gjort annat än knatat omkring i solen, med det typiskt svenska sköldpaddeutseendet som vi alla får när solen tittar fram: Man sträcker på halsen så mycket att det stramar ner till knälederna, blundar och flinar på ett ganska fånigt sätt. Eftersom hela resten av Sverige också ser ut så, så är man i alla fall i gott sällskap med sin turtleneck-look. Och apropå look, eftersom jag tillbringade största delen av helgen ute på vischan, så var ju en baktanke att jag på så sätt skulle kunna undgå olika typer av shoppingfrestelser. Men nej. Jag hittar den enda skoaffären och självklart kommer jag ut ur affären med ett par nyinhandlade skor.

Så. Plånboken är tommare men jag är gladare. Och eftersom jag blev gladare så var det ju egentligen inte slöseri utan en investering. På sätt och vis har jag alltså sparat pengar. Jag är duktig jag:)

1 kommentar:

fanny sa...

Way to go girl. Skor är nödvändigt. Själv gick jag omvägar runt götgatan i lördags för att INTE gå in på nyöppnade Belle. Jag klarade det. Får se om jag fixar det ett par dagar till. I Wales är det nog ingen risk att jag hittar skor dock, det är inte direkt skomodets mecka.