torsdag 24 april 2008

Hört i hytten

Och det är ett helt medvetet val att jag inte skriver "tjuvlyssnat". För jag tjuvlyssnade inte utan personerna i fråga halvskrek med sina gälla, skärande röster. Vi pratar "gnissla gaffel över tallriken"-känsla. Såga genom metall-känsla. Borra hål i tanden-känsla. Hur som helst. Följande utspelar sig på H&M. I provhytten bredvid mig har 2 ungtöser trängt in sig och förutom att diskutera vad som gäller i vår klädmässigt kom samtalet även in på hur kropp och nylle ska se ut. Och det är nu volymen höjs med ca 30-40 decibel.

Tjej 1.) Alltså, jag har ju ganska rund näsa. Det var ju okej för 2-3 år sen, men nu är det ,liksom typ, mer inne med en såhära spetsig näsa. Typ såhära såhära såhära....

Tjej 2.) Du lyssna ba´! Jag har sån sjuuuuk tur! Min storebrorsa har börjat dejta en tjej som ska bli plastikkirurg. Fatta, då kan jag operera mig gratis när jag vill. Jag kan säkert ordna värsta grymma rabatten till dig också!

Tjej 1.) Åååååh gud vad du är snäll. Då kan man ju operera om näsan typ kanske varje vår, så har man alltid rätt look för säsongen. Det är ju skitbra!


Ja-a vad säger man...? Situationskomik och tragik på hög nivå....

Inga kommentarer: