lördag 21 februari 2009

Undrar om man kan köpa vampyrvitt på alcro...

Har ni sett, solen skiner som ett gigantiskt ljusrör! Även fast det är ljuset, solen och värmen man går och väntar på så är det faktiskt inte det här laserstråle-vita jag går omkring och dagdrömmer om. Jag märker att jag (och rätt många andra sol-svältfödda svennebananisar) skrynklar ihop ansiktet till ett sviskon och går dessutom och håller handen ovanför fejan. Vad är det för nånting?? Man väntar 340 dagar om året på att solen ska skina och sen när den äntligen gör det då går man omkring och duckar och fräser som om solens strålar skulle kunna förvandla en till en blekfis-omelett på stående fot! Sen inser jag att man ju faktiskt inte dagdrömmer om just den här gigantiska laserstrålen till lysrör. Man drömmer egentligen om ett guldigt, varmt sken som inramar ens vinglas på uteserveringen. Men man SKA ju faktiskt vara glad för att det inte är säcksvart ute. Jag ska försöka låta bli och se ut som en vampyr idag, och hej, tack vare det vampyrvita skenet har jag ju en anledning att köpa mitt åttionde par solbrillor! :-D

Inga kommentarer: