lördag 28 februari 2009

Dagen då jag nästan hamnade i Efterlyst.

Detta har hänt: I goda vänners lag besöker vi restaurangen strix. Vi äter. Vi dricker. Vi skrattar. Vi dricker lite mer. Till slut lämnar vi restaurangen. Vad vi inte ännu vet är att restaurangen dessutom är en brottsplats. Vi går hem till de goda vännerna. Och det är här jag upptäcker det skamliga brottet. Dessutom är jag själv den skyldiga! Jag har stulit någon stackars oskyldig fredagsfirares jacka! Jag vill gärna till mitt försvar påpeka att garderoben var full av svarta, snarlika jackor så jag hade faktiskt inte brottsligt uppsåt. Som tur är så visar sig den bestulna vara ett driftigt kvinns, så hon har raskt skickat sms till mig här på morgonen, så nu ska jag iväg på ett jackbytar-möte. Jag har ju ingen svans så jag kan inte mötas upp med svansen mellan benen, men jag får försöka göra en pudel och bocka och niga hela vägen hem. Underbart sätt att inleda en bakislördag på. Inte.

Inga kommentarer: