tisdag 17 februari 2009

Mitt namn skall vara Päivi Braveheart. Not.

Igår promenerade jag hemåt i godan ro och smådrömde om vad jag skulle äta till middag. Rätt vad det är så bryts harmonin och lugnet av en hel hoper polispiketer som kommer körande i 200 kilometer i timmen!!

Hela St Eriksplan förvandlas plötsligt till en scen ur valfri Beck-film!!!! Jag får syn på ett gäng polis-silhuetter i mörkret som indiansmyger längs väggarna och inser att förövaren alltså är i närheten. Min konspiratoriska hjärna hinner tänka hiskeliga saker om både spioner och seriemördare. Det blir också glasklart varför jag aldrig, aldrig, aldrig någonsin velat bli polis. Jag känner ingen adrenalinrusning. Jag känner absolut ingen spänning, action, fart och fläkt. Jag blir bara rädd, och lite ledsen, och vill bara springa hem och lägga mig under en filt. Fastna med mig i ett brinnande hus, anyone....?

(Det som hände var att Philadelphia-kyrkan blev rånad igår kväll.)

Inga kommentarer: