onsdag 25 februari 2009

Sveriges tårtigaste arbetsplats?

Igår bullar, kakor, semlor och tårta. Och idag prinsesstårta (på given anledning). Vi har avstämningsmöte en gång i veckan och då köps det påsvis med tårta och bullar bara för att....det är gott. Och i stort sett varje dag är det nån av avdelningarna som har nåt att fira. Och därmed bjuder på tårta. Jag börjar känna att jag har tre val:

1.) Snabbt utav attan bli 2 meter längre så att jag fortfarande kan kalla mig normalviktig om ett halvår.
2.) Börja importera resårband.
3.) Träna 11-12 timmar om dagen.Varje dag.
4.) Till sist, och det här är världens äldsta och enklaste bantningsknep: STÄNG MUNNEN.

Just nu står prinsesstårtorna uppradade och jag försöker stenhårt köra på alternativ 4. Jag försöker så hårt så att hela huvudet faktiskt känns lite hopsnörpt. Det är en riktig viljornas kamp. En gladiatorernas sammanstötning. Människa mot tårta. Och jag ska segra!

3 kommentarer:

rewdboy sa...

be nån olla tårtorna så blir du inte lika sugen på att äta upp dom

Digidiva sa...

Hahaha! Tack, vilket hett tips!

Swedeheart sa...

Jag har aldrig vunnit mot en tårta.