måndag 23 februari 2009

Kvast-söndag!

Ja jädrar då har man provat på curling. Jag kan ju konstatera att man inte börjar curla för att man får så snygg outfit precis. Däremot var det 100 resor jobbigare än jag nånsin hade kunnat tro! En kille sammanfattade nog känslan rätt bra för oss alla när han efter två timmars vurpande, hasande och glidande sa till vår instruktör:

- Det kändes ju nästan som en riktig sport!

Vi hade nog alla tänkt att det inte kan vara särskilt jobbigt att sockiplast-hasa omkring lite, men idag känns hela kroppen som en bankad kassler. Höftböjaren är i kramp. Låren känns som stela stockar. Och jag har blåmärken i regnbågens alla färger. Framförallt på knät för jag lärde mig aldrig att glida så bra så jag dängde knät i isen varenda gång jag skulle få iväg en sten. Men på det stora hela taget var curling roligare än jag hade trott! Och jobbigare också för den delen! Jag kommer nog inte börja sträva efter en plats i landslaget, men nu kan jag åtminstone stryka nånting från "saker jag förmodligen aldrig kommer göra"-listan:)




Inga kommentarer: