onsdag 4 februari 2009

Det (bitter)ljuva livet.

Som Dallas så korrekt påpekade så är det min sista dag idag på min nuvarande arbetsplats. Självklart känns det spännande med det nya. Lika självklart är det att det också är lite vemodigt. Under årens lopp har jag och det galna gänget här, som kallas "kollegor" haft hiskeligt mycket skoj och tokigheter för oss. Drinkar har druckits, konferensresor har rests, fester har festats, bildbevis har tagits och så oändligt många skratt har skrattats. Jag intalar mig själv att det här absolut inte är sista gången vi ses. Jag vägrar säga farväl. Jag säger lite mondänt "arrivederci, au revoir, på återseende."


1 kommentar:

yoakeem sa...

På min mor och fars vägg hemma hänger ett broderi. På broderiet finns det ett bryderi. Det bryderiet* är 'Allt har sin tid'. Varför har inte du broderier med bryderier på din vägg hemma, Digidiva?

* Och ja, jag tycker att det är ett bryderi. Vad fan menas? Klart att allt har sin tid. Förutom Elvis. Han är visst evig. I alla fall enligt Digidivas syster. Men vad vet jag.