fredag 26 september 2008

Omvända världen!

Okej nu har det hänt nånting med världsordningen. Saker är snurriga, på sniskan och allmänt bara....fel. Det börjar med att jag kommer till jobbet och sätter mig med en god kopp kaffe och morgonläser mig genom mina bookmarkade bloggar. Jag läser ett inlägg på data-patas blogg där han uppmuntrar oss alla att bli trevliga mot fullkomliga främlingar. Vi ska le och vara glada och säga hej till höger och vänster till varenda tunnelbane-kreti och pendeltågs-pleti. Jättefin tanke men helt...fel! Data-patas grej är ju att vara arg! Han ska vara arg, upprörd och provocerad/provocerande 24/7. Förutom programmering så är det liksom hans...jobb.

Sen läser jag på Ruddes blogg. Han är en jävligt glad och cool madagask som för det mesta bara är helt "jao, jao, fett, jao, fett roligt. Roligare, roligare, fett roligast, jao." Nej, nu är plötsligt HAN arg för allt. Han är arg för att jag bor i stan, för att jag fotar på dass, för att jag stör mig på vandaler och argast av allt är han för att data-pata tycker man ska vara trevlig. Alltså...jag börjar misstänka att data-pata har börjat lägga lyckopiller i morgongröten och rewdboy han har börjat tugga bitterbark. Checka länkarna för de helt galna blogginläggen! Vart är världen på väg egentligen...


Data-pata förespråkar lite peace and understanding:

http://mitt.livjust.nu/archive/2008/09/24/det-kravs-sa-lite.aspx


Rudde lackar ur:

http://blog.rewdboy.com/2008/09/le-t-folk-i-din-omgivning-bli.html

2 kommentarer:

rewdboy sa...

asså..jag e inte lack. jag vill bara upplysa om hur det är i verkligheten. så de så

kallepa sa...

"mina bookmarkade bloggar"

http://www.google.com/reader

It's for your own good. :-)