måndag 29 september 2008

Äntligen blir det kvalitets-TV!

Visst vänner!TV-hösten rivstartar och ikväll är det då premiär för den fantastiska realitysåpan"Färjan". Den allmänt erkända kulturkanalen femman har gjort en djupdykning i en av vår samtids mest fantastiska fenomen: Finlandsfärjor. Så här dagarna innan premiär har femman blivit överhopat av brev från folk som oroar sig för att de är med i programmet. Kanal5 kör en rätt hård approach och konstaterar helt enkelt att "har folk hamnat i bild så är de med i programmet." Punkt. Det är humor på galet hög nivå tycker jag. Alltså, stackars mänskor, om ni inte vill att det ska komma på TV att ni kuckelurat med taxfree-personalen efter ett par flarror minttu och en låda GT på burk, ja då föreslår jag att ni fortsätter hänga på statt eller gröne jägaren istället. Förresten, här kommer en personlig vädjan till kanal5. Kaaaaan inte ni göra en doku om Gröne jägaren? Det skulle kunna vara det enda som knäcker färjan faktiskt. Tiden att passa ikväll är 20.00. Jag tänker bulla upp med fazermackor och finska pinnar och förbereda mig på att antingen skratta eller gråta ihjäl mig.

Inga kommentarer: