tisdag 23 september 2008

Dagens religiösa fundering.

Nej jag är inte raelian och jag bekänner mig egentligen inte till nån annan tro heller. Jag tror på det där klassiska "nåntinget", men det är mer i form av att jag tror på en skyddsängel som vakar över mig lite stillsamt och vänligt så där. Och det är där frågan kommer in: Varför är egentligen raelianer fullkomligt skogstokiga, medan det är helt ok att tro på en gubbe som levde för över 2000 år sen och som ingen nu levande sett...? Jag menar, en religion blir väl inte mer sann bara för att man lyckats få väldigt många att tro på den? Eller? Och visst, jag tycker också att raelianerna kanske är lite crazy men samtidigt finns det nånting lite gulligt med att vi skulle vara skapade av utomjordingar. Skulle det kunna vara så att de vet nåt vi inte vet? Tänk om arkiv x är dokumentärt....? Tänk om...the truth is out there....?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur som helst så medför och påverkar religion oss som inidiver och därmed hela samhället.
Läs gärna i forumet som tillhör "insamling som berör". Du når den via http://bildning.se
Sen kan du gärna kommentera den med några rader på din blogg!