fredag 19 september 2008

Artistisk biljard anyone?

Japp, nu har jag nog sett allt, allt, allt som går att se i sportväg. Och nej det är inte så att man dansar balett före varje slag, inte heller ska man recitera menuetter medan man försöker väja för det svarta klotet. Men verkligheten är nästan lika knasig. Artistisk biljard går till så här: En gubbe med vit michael jackson-handske pekar lite här och var på biljardbordet. Han säger typ: "Här ska du träffa och här ska du träffa och sen ska bollen göra en luftkrusidull och sen en 360-superduperpower-ramalamadingdong, sen ska bollen bete sig som en crouching tiger, hidden dragon-samurai och till slut hamna på samma ställe". Sen gör en annan gubbe precis som han säger. Det är så mycket som är konstigt med artistisk biljard.

1.) Att det finns.
2.) Att det sänds på Eurosport.
3.) Att jag fastnade framför det.

Helt overkligt! Jag ska försöka förtränga att det hänt och istället ha en artistisk fredag i det artistiska solskenet och jag undrar jag om jag inte ska unna mig ett par artistiska glas vin också. Men nåt biljardbordshäng, det blir det garanterat ICKE.

1 kommentar:

Världens Bästa Zarah sa...

Jag fastnade på sporten jag också ^^ helt fantastisk att de kan få bollen o gå som de vill!