onsdag 24 september 2008

Med musik bygger man...mördare?

Ingen har väl missat den vedervärdiga händelsen i Finland igår. Det är sorgligt och fruktansvärt på alla sätt och jag känner för alla i Kauhajoki. Jag blir däremot rätt provocerad av rapporteringen av den. Av nån outgrundlig anledning så är det (tydligen) viktigt att nämna att mördaren lyssnar på Rammstein. Jag fattar inte hur det hänger ihop? Det har väl funnits dårar före Rammstein? Och om musiksmak på nåt sätt triggar våra mörkaste sidor hur såg artiklar ut för om åren?

"Den galna yxmördaren lyssnade för det mesta på Evert Taube. Innan han utförde sitt vansinnesdåd hade han satt den glade bagarn i San Remo på repeat. Föräldragrupper rasar mot Evert och säger att han uppmuntrar till satanism."

1 kommentar:

Swedeheart sa...

Håller med fullkomligt. Det ar en tragedi men som du skriver är det ingen som skulle sagt nåt om det var Lill Lindfors som snurrat på skivan.
( F'låt, jag fnittrade när jag läste om Taubban...)