fredag 4 juli 2008

Snilleblixt!

Eller nåja. Men jag sitter här och är lite för varm och lite för mätt efter lunchen. Jag tänker att jag ska låta hjärnan softa lite. Kollar in lite skvaller (läs aftonbladet) och börjar fundera på hur mycket av allt man läser egentligen är sant. Förmodligen är ju 98% rykten som blivit antaganden som sedan på nåt sätt blivit "sanningar" bara för att man kört det genom en tryckpress. Och det är då det blixtrar till! Plötsligt vaknar min stadsplanerande del av hjärnbarken till liv! Vore det inte skoj med en väg som faktiskt heter Ryktesvägen?? Tror ni inte det skulle krydda till saker lite i vilket svennebanan-villaområde som helst? Tänk er valfri överförfriskad grillkväll hur dialogen skulle kunna gå:

- Men Inga-Britt då!* Det kan ju bara inte vara sant att Ulla fick till det med Ingvar bakom staketet. Hur har du fått reda på det här??
- Ryktesvägen.

*Av någon anledning är Inga-Britt ett svennebananvilla-namn för mig. Analysera det den som kan!

Inga kommentarer: