torsdag 3 juli 2008

Hummerafton i Norén-anda

Sex vuxna och ett barn beger sig till Patten för att äta hummer.
Barnet blir ledset.
Barnet och föräldrarna går hem.
Det är fyra personer kvar.
En person beställer förrätt.
En person beställer vegetariskt.
Ut kommer 4 humrar.
Det kommer inget vegetariskt.
Det kommer ingen förrätt.
4 humrar åker ut igen.
Det kommer inget vin.
Det kommer en servitris och säger att vinet är slut.
Det kommer en annan servitris och frågar om jag fått mat. Jag säger nej. Servitris går sin väg.
Förrätt kommer.
3 humrar kommer tillbaka.
Fortfarande inget vin. Och ingen vegetarisk mat.
Vi får beställa vin. Vin kommer till slut.
Ingen vegetarisk mat.
Alla är nästan klara. Jag undrar om jag ska få någon mat.
Det kommer ut en kall, skrynklig cannelloni.
Jag äter halva. Den är äcklig. Jag är arg. Jag vill inte vara på patten mera.
Vi går. Vi är alla hungriga. Vi dricker drinkar längs med hela vägen från slussen till vasastan. Vi är fortfarande inte mätta. Men vi är lite fulla. Och till slut också ganska glada.

1 kommentar:

rewdboy sa...

jag hoppas du lackade till!

för det e fan inte första gången du får keffmat eller får vänta 100 år på att få din vegomat. du kan inte bara sitta å acceptera det



pdsok