måndag 7 juli 2008

En färgstark helg går över i en grå måndag

Då menar jag bokstavligt. Jag vaknar till en grå och regnig stockholmsmåndag efter att knappt ha stängt ögonen. Jag såg Cloverfield på kvällen och sen var det bara att säga adjö till sovandet och hejsan till hjärnspökena. Helgen har varit skoj på alla sätt och vis. Grillning hemma hos yoakeem och yonaz på lördagen och igår kom Maggans lillebror och hälsade på så vi gick omkring på stan för att han ville shoppa lite. Han köpte ett par jeans. Jag som absolut inte skulle köpa ett skit kom hem med en bärbar dator. Så kan det gå när haspen inte är på. Hur som helst, lite regnigt och grått väder ska inte behöva göra veckan tråkigare än helgen. Därför bjuder jag på en finfin styrdansbild som är festlig, fryntlig och folklig.

På bilden synes två tango-mongon som använder hela innergården som dansgolv. Fast det är styrdans så är dansörerna ganska ostyriga. Man ser tydligt att mannen till höger i bild försöker fly innan han blir överdansad. Det är ett ganska ovanligt sätt att dö på, men på vårt jobb är risken ganska överhängande om man inte är försiktig. Tango á la ångvält visar ingen hänsyn för någon. Det finns bara en princip: The dance must go on!


Inga kommentarer: